Uitzendingen van de Stichting Alle-Dag-Kerk

[section extra=”single-post-header clearfix”]
[heading size=”h1″ extra=”post-title”]Uitzendingen van de stichting Alle-Dag-Kerk[/heading]
[container extra=”row”]

[paragraph extra=””]De middagpauzediensten van de stichting Alle-Dag-Kerk waren van 1 april 1997 tot eind september 2018 elke dinsdagmiddag om 12.00 uur te beluisteren op Radio Bloemendaal op: de middengolf (AM) en tegelijkertijd op internet. De zender is per 1 oktober 2018 gestopt. De uitzendingen blijven op internet te volgen.

“Goedemiddag luisteraars, dit is Radio Bloemendaal…”[/paragraph]

[paragraph extra=””] Nadat de NCRV vele jaren de diensten van de Alle-Dag-Kerk rechtstreeks had uitgezonden, werd door hen besloten deze diensten niet meer in de programma’s op te nemen. Tot groot verdriet van velen. Dit gemis werd door ds. J.G. Meynen, indertijd voorzitter van het bestuur van de Alle-Dag-Kerk, besproken met de familie Andrea uit Haarlem. Door de directe betrokkenheid van deze familie bij Radio Bloemendaal ontstond het idee: waarom zouden ‘wij’ dit gat niet kunnen opvullen?[/paragraph]

[/container]

[heading size=”h2″ extra=”post-title”]Radio Bloemendaal[/heading]
[paragraph extra=””]
Radio Bloemendaal werd in 1924 opgericht als eerste particuliere zender ten behoeve van de Gereformeerde Kerk aan de Vijverweg te Bloemendaal. Al die jaren werden de uitzendingen mede mogelijk gemaakt door de inzet van vele vrijwilligers. In de loop van de tijd kwamen er, naast de directe uitzendingen vanuit de Vijverwegkerk, ook de uitzendingen bij van opnamen van diensten uit de regio en de diensten van belangstellenden van de Stichting Kerk Zonder Grenzen. Zo is het uitgegroeid tot een dagvullend programma, met muziek en gespreksgroep, elke zondag weer.

Een aanpassing van de Radiowet maakte het mogelijk om ook op andere dagen te gaan uitzenden. Na veel overleg tussen Radiokerk Bloemendaal en de Stichting Alle-Dag-Kerk kwam, nadat er wat problemen waren opgelost, de Alle-Dag-Kerk dan toch weer in de lucht.
Een van die problemen was het vinden van weer nieuwe vrijwilligers, die op dinsdag beschikbaar zouden zijn. Maar ze zijn er gekomen: 4 technici en 4 presentatoren. En zij doen het met plezier.
[/paragraph]

[heading size=”h2″ extra=”post-title”]De opnamen van de diensten[/heading]
[section extra=”post-content”]
[paragraph extra=””]De opnamen van de diensten worden aangevuld met muziek, waardoor een programma ontstaat van 1½ uur. Het programma wordt dan ‘live’ uitgezonden op internet. De muziek wordt door de presentatoren zelf uitgezocht. Voor ons allen staat voorop: dat het een goede ontvangst moet worden. Niet alleen technisch voor het oor, maar vooral voor het hart.

Voor meer informatie en te beluisteren uitzendingen van Radio Bloemendaal zie de site:

De uitzendingen van Radio Bloemendaal betreffen steeds de dienst die in de voorafgaande week is gehouden in de Alle-Dag-Kerk te Amsterdam. Nu niet meer in de ether, maar via internet met een bereik over de hele wereld.
[/paragraph]